Växthusprojektet går framåt

Idag har vi arbetat utomhus mest hela dagen. Jag har hjälpt till där jag har kunnat, men Johnny har nog gjort det mesta. Lite svårt att veta hur han vill ha det då jag inte har ritningen i huvudet, hehe. 
 
Igår morse såg det ut så här:
 
 
Vi var till K-rauta och köpte lite nödvändiga saker, typiskt då de inte kan ha rätta måtten på det man vill köpa. Så här såg det ut under pressenningarna. Vi började ju redan ifjol med grunden, men kom inte längre än så här. 
 
 
Igår hjälptes vi åt att laga en gjutform till plattan som ska gjutas. Idag fortsatte arbetet med diverse andra moment.
 
 
Vem vet om vi vill ha el i växthuset i framtiden. Därför är det bra att förbereda redan nu och dra in skyddsrör färdigt innan plattan gjuts. 
 
Jag fick den äran att hämta 8 skottkärrslass med grus. Gruset satte vi lite här och där runt gjutformen så att man sedan lättare ska kunna hälla betongen med hjälp av en skottkärra in i gjutformen. Det var ju lite höjdskillnad på vissa ställen.
 
 
Imorgon fortsätter arbetet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0