Regnig midsommardag på Lillö

Midsommardagen var inte lika solig som midsommarafton, man kan ju inte alltid ha tur med vädret. Då vi kom fram till Lillö började det duggregna, dimmigt var det också och blåste ganska hårt. Passligt inne väder med andra ord. Det var ändå ganska mysigt att sitta inomhus och titta på dimman.
 
 
 
Åt gjorde vi också, en hel del faktiskt. Både sött och salt. Johnny fick den äran att grilla i duggregnet.
 
 
Jag frös om fötterna och fick söka fram mina sockor som jag själv har stickat någon gång i tiden. Enda paret jag stickat. Idag har jag ingen aning hur jag gjorde, men är inte socklös för det. 
 
 
Mamma gjorde en enkel, men god jordgubbstårta. Jessicas variant var också smaskens, men den kom tyvärr inte med på bild. 
 
 
Mätta och belåtna kunde vi åka hem igen. Så klart så hade det inte regnat något här hemma, men så kan det vara. Det kommer nya soliga dagar. En bra midsommardag hade vi ju ändå.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0