Förstörd gravsten

Idag var vi en sväng via begravningsplan i Gamla-Vasa. Jag vill kolla läget då det har förekommit skadegörelse där under de senaste dagarna. Jag kände nästan på mig att allt inte var som det skulle. Rätt hade jag. Mommos moffas gravsten var krossad i flera bitar och låg en bit ifrån sin egentliga plats. Någon eller några har slagit sönder stenen genom att krossa den mot en annan gravsten, man kunde tydligt se spår på den andra stenen. 
 
 
Vi bar den tillbaka till sin rätta plats, men kunde förstås inte sätta den tillbaka i ställningen som den legat på förut. Jag förstår inte vad folk som gör sånt här tänker med, om de tänker något överhuvudtaget. Flera andra gravstenar hade välts omkull, en del var redan uppresta medan andra fortfarande låg omkull. Knappast får de fast den/de skyldiga, man kan ju bara hoppas att de får sitt straff på något sätt. En sak är dock säker, en ny sten ska han få.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

De som har gjort allt illa borde hamna i arbete och återställa ,betala allt de har gjort

Svar: Jo, exakt, de borde det, men de åker knappast fast. Svårt att förstå sig på sån här skadegörelse, till vilken nytta. Man tycker ju att de lika bra kunde gå till skogen och krossa stenar där istället, men det skulle ju förstås inte vara lika farligt och förbjudet.
Caroline

2016-07-31 @ 18:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0