Bostadsmässan - Matplatser och dukningar

Det var egentligen inte så många kök som "föll mig i smaken" på mässan, men en och annan dukning fastnade nog ögonen på. Bl.a. följande romantiska dukning tyckte jag var fin. Kanske inget nytt, men fint i alla fall. Matbordet skulle jag heller inte tacka nej till.
 
 
Runt många matbord kunde man se pinnstolar. Jag tycker inte att pinnstolar är direkt fula, men efter att ha sett dem dag ut och dag in under min uppväxt är pinnstolar inte något som jag skulle kunna tänka mig att ha runt vårt matbord. Stilmässigt skulle de nog inte heller passa in i vårt hus. Av dessa två föredrar jag nog de svarta stolarna.
 
Vad tycker ni om pinnstolar? Fina eller fula?
 
 
Följande dukning tyckte jag var lite speciell, nästan allt i trä. Riktigt häftigt! Bordet skulle jag också kunna ha.
 
 
Eller varför inte använda en gammal träbit som underlägg? Snyggt!
 
 
En väggmålning i köket, inte varje dag man ser det.
 
 
Porslin helt i min smak.
 
 
Det fanns alltså inte många kök som jag skulle ha velat ha. De flesta var för moderna för mig. Det fanns gott om ljusa träslag (som får mig att tänka på tidigt 90-tal, alltså inget jag vill ha), lite retrokänsla fick man också. Är intressant att se hur stilen på matplatser ändrar från år till år, ska bli intressant att se hur de ser ut på nästa bostadsmässa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0