Polar Sound Festival 2016

Blev en riktigt bra kväll igår! Vädret skulle förstås ha kunnat vara lite bättre, snöade/regnade och det blev super halt. Inte rätta dagen att gå i högklackat, men jag klarade mig. Vi kom tydligen i rättan tid, kön var nog ganska lång till garderoben där man skulle lämna in jackorna, men en stund efteråt hade kön varit ännu längre. Först spelades 90-tals musik av en DJ, den riktiga showen började lite senare med Pandora.
 
 
Wc ska man ju helst inte besöka under såna här evenemang, kön dit var minst sagt lång. En del kvinnliga besökare försökte att tränga sig före genom att ställa sig i kön till herrarnas toalett, men det tog inte länge innan de måste flytta på sig, sist i vår kö, haha. Så kan det gå. 
 
Nästa artist på schemat var E-type. Såg honom senast på We love the 90´s i Stockholm för några år sedan. Denna gång var dock bättre då jag kunde komma ganska nära scenen. 
 
 
Mina absoluta favoriter spelade till sist, jag talar förstås om SCOOTER. Har sett dem live flera gånger förut, detta var fjärde gången om jag inte minns helt fel. Showen var riktigt bra, men mina fötter blev sjuka. Vill man vara fin får man lida pin, som man brukar säga.
 
 
Blev inte så många bra bilder av Scooter, var bara en massa armar ivägen på alla foton. Men en bra bild lyckades jag få åtminstone. 
 
Då showen var slut blev det rusning efter jackorna, men vi fick tag i våra ganska snabbt. Hoppade på en gratis! buss till stan. Klockan närmade sig ett och det var nästan tolv timmar sedan vi ätit något senast. Var riktigt gott med en hamburgare på Hesburger (fast jag åt en i fredags också). Då vi var mätta och belåtna gick vi vidare till O´malleys en stund. Mina fötter var dock så sjuka så det blev ingen svängom på dansgolvet denna gång. Nöjda med kvällen kunde vi sedan åka hem igen. 
 
Hoppas det ordnas liknande evenemang snart igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0