Måndagsfunderingar den första februari

Helgen är över och en ny vecka har börjat. Igår var vi till simhallen, men jag simmade inte en enda meter. Trivdes bättre i gymmet. Eller trivdes och trivdes, jag tycker nog 100 gånger bättre om "mitt vanliga gym". Sedan jag blev medlem där 2009 har jag inte ångrat mig en dag. Visst finns det billigare gym, men jag skulle inte byta för den sakens skull. Räknade ut att det sist och slutligen inte blir så dyrt om jag i medeltal går 3 gånger per vecka hela året, någon vecka kan jag gå 5 gånger en annan bara 1 gång. 
 
Råkade se att den ena julkaktusen har slagit ut i blom, en månad försent. Fast egentligen blommar de ju nog när som helst på året. Fint med lite blommor i fönstren i kontrast till de "tråkiga" grönväxterna.
 
 
För tillfället tycker jag det känns som vi skulle vara i slutet av mars månad. Är nog det milda vädret samt halkan som gör att det känns så. Nu vill jag knappt gå utanför dörren, jag tycker verkligen inte om då det är halt, släpar nästan fötterna efter mig då jag är så rädd för att halka. Som tur köpte vi lite sand igår så vi kan sanda gården.
 
Fastän det går mot ljusare tider vill jag fortfarande mysa till det med levande ljus så ofta som möjligt. Det är dock inte ofta ljusen brinner i sovrummet, de står nog mest där som prydnad.
 
 
Där bakom står också muminburkarna på rad. Undrar om det kommer någon till burk i år? Egentligen behöver jag ju inte flera, men de är så fina att titta på. Det fanns ju kex i dem då jag köpte dem, men de är nog uppätna för längesedan. Nästa gång jag bakar kex kanske jag fyller burkarna igen, då skulle de ju komma i användning. 
 
Får önska er alla en bra start på den nya veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0