Ikea favoriter

Inom en snar framtid kommer vi att besöka åtminstone ett Ikea varuhus. Några stora Ikea fantaster är vi inte, men nog måste vi alltid gå igenom varuhuset då vi har möjlighet. En hel dag skulle jag inte kunna spendera där, ca. 1-2 timmar är passligt. Åtminstone då man vet på förhand vad man ska ha. 
 
Fortfarande skulle jag vilja ha ny klädsel till sofforna. Problemet är bara då jag är så snål...hehe. De tillverkar tydligen inte samma klädsel som vi nu har. Istället kunde Nordvalla mörkbeige vara ett alternativ. 
 
Eget collage av bilder från Ikea.
 
Såklart finns det fina kuddöverdrag samt något påslakan jag skulle kunna ha. En annan fråga är ju om jag behöver fler kuddöverdrag samt påslakan. Ett fint necessärset såg jag också.
 
De senaste åren har jag mer och mer börjat fundera över vad jag köper och inte köper. I alla fall då det kommer till heminredning. Behöver jag verkligen en till ljusstake då jag redan har 20? Eller kan jag sätta pengarna på annat. Visst köper jag "onödiga" saker, men då främst på loppis. När handlade jag senast i en inredningsbutik? Ja jag minns inte. Jag tycker om att gå i inredningsbutiker, är nog roligt att vandra igenom ett Ikea varuhus också, men oftast kommer jag inte ut med så många saker. Då är det istället roligare att köpa åt andra. Jag skulle t.ex. aldrig ha köpt några Happy lights åt mig själv (fast jag velat ha dem i flera år), blev dock överlycklig då jag fick flera till present för något år sedan.
 
Så får se vad jag kommer ut med från Ikea, några fjuttiga servetter (som jag säkert inte behöver), eller om det blir något av detta här ovanför. Den som väntar får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0