Tre olika adventskalendrar

I år har jag faktiskt tre olika adventskalendrar. Två av dem fick jag, den tredje köpte jag själv. Det är helt enkelt ett måste att ha en skrapkalender. Man kan ju vinna hela 20000, eller hur mycket det nu var. Några stora summor har jag aldrig vunnit, men någon gång ska ju vara den första. 
 
 
Vad som döljer sig i Dumle kalendern kan ni säkert alla gissa. Det är åtminstone inga saker man sparar på. I muminkalendern finns det dock saker som är lite mera hårdsmälta och knappast ärbara. I varje lucka finns en muminfigur i plast, hittills har jag hittat dessa figurer:
 
 
Tyvärr slängde jag bort förteckningen över vad alla figurer heter. Är det någon som vet vad den där damen med vitt förkläde heter? Hittar inget namn någonstans fast jag googlar. Efter julen får figurerna hoppa upp i skåpet tillsammans med de andra muminfigurerna. 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej hon heter Misan. Jag gillar din blogg man får massor av inspiration. Hälsningar Nina

Svar: Tack för din kommentar! Roligt att du gillar bloggen :).
Caroline

2016-12-07 @ 15:23:19
Postat av: Linda

Ps.isac har samma kalender och jag har sparat " så fråg ifall d kommer ngn annan som du int vet namnet på😊

Svar: Okej! 😊Johnny hitta förteckningen på näte så nu har jag den å 😊
Caroline

2016-12-07 @ 21:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0