Julgran årsmodell 2016

Det gick lättare och snabbare än jag trodde. Vi hittade den perfekta granen direkt. Lagom tät och lagom höjd, helt enkelt perfekt. Dyr var den inte heller. Det är nog den finaste gran vi någonsin haft. 
 
 
Granen passade bra i den nya julgransfoten. Var så lätt att få den på plats. Man behövde inte krypa längst in under granen och skruva på flera skruvar. Några nya julgranspynt har jag inte köpt i år. Fortfarande är det mest vitt, silver och träfärgat som gäller. I år skippade jag pärlbanden som jag brukar vira runt granen, det var ju mest bekymmer att få dem på plats. Blev ju bra utan dem också. Bocken och julgransmattan hänger ännu med, år efter år.
 
Nu sprider sig en ljuvlig doft av gran här inne i huset. Det doftar jul.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0