En himmel

Nu hänger en himmel också vid vårt hus. Nästan var och vartannat hus här i byn har redan en, så nu behöver vi inte känna oss "utanför" längre. 
 
 
Det såg egentligen ganska enkelt ut till en början då Johnny sågade ut alla delar, men sedan då han skulle lägga ihop alla delar såg det inte lika enkelt ut längre. Inte något projekt för mig alltså. Det såg åtminstone ut att vara för mycket problemlösning för att jag skulle ha tålamod att laga en, hehe. Den här himlen kommer snart att få flytta på sig då det är pågång en ännu större himmel som kommer att bestå av flera himlar. Ska bli intressant att se hur det blir. Blev dock lite problem då materialen skulle inhandlas, Johnny måste köra via Seinäjoki för att få ljusslingorna som han ville ha. Blev kanske inte så billiga ljusslingor, men vad gör nu det.
 
Det blev ingen julgran i flaggstången i år. Istället kommer den stora himlen att hissas upp där. Exakt hur den kommer att se ut vet jag inte riktigt ännu, men jag tror nog det blir bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0