Två effektiva dagar

Hela två dagar har jag hållit mig hemma, ja så långt som två kilometer bort har jag varit. Har inte ens varit till gymmet fastän jag skulle ha haft tid. Det har varit två lediga dagar hemmavid. Har faktiskt fått gjort en hel del. Har hjälpt Johnny med växthusbygget, plockat både blåbär och hallon, städat hela nedrevånigen samt renbäddat, tvättat, diskat, bakat hallonpaj och knäckebröd samt klippt en del gräs. Ja säkert något annat också som jag glömt bort. Har i alla fall fått gjort några saker som bara har lämnat då jag inte varit hemma någon annan tid än på natten. 
 
 
Ikväll blev vi bjudna på mat på Målarbackan. Johnnys ena kusin med familj från Sverige var också där. Blev en riktigt trevlig helg. Fick visa upp huset också, var länge sedan det skedde senast. För några år sedan var det ju husvisning nu som då. Det börjar nästan vara länge sedan vi flyttade in, hela fyra år har gått sedan den dagen. 
 
 
Imorgon är det dags för jobb igen, kvällsjobb. Känns skönt att bara jobba en kväll denna vecka, morgonturer torsdag och fredag. Om jag fick välja skulle jag bara jobba nattskift och morgonskift, tycker inte direkt om kvällsjobb, hela dagen blir nästan förstörd. Men som tur så har jag ganska få kvällsskift sist och slutligen. 
 
Det har varit lite ostadigt väder med åska de senaste dagarna. Jag har nästan suttit som klistrad framför telefon/datorn mellan varven och kollat in var åskan befinner sig. Inatt då jag vaknade en 3 tiden låg jag en stund med telefonen i handen och såg var åskan slog ner, det är nästan beroendeframkallande. Sedan sov jag någon timme och steg upp då Johnny steg upp...bara för att sätta mig framför datorn och kolla på åskans framfart. Där satt jag i någon timme samtidigt som jag åt frukost. Så länge som åskan inte är så nära är det lugnt, misstänker att jag inte skulle sitta lika klistrad framför skärmen om åskan skulle komma riktigt nära.
 
Nu blir det snart bastu, skön avslutning på denna tisdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0