Konstens natt 2016

Det blev en regnig Konstens natt i år. Höll tummarna in i det sista att det skulle sluta regna, men nej. Vi började med ett besök vid Bock´s, men deras marknad var inte så mycket att hänga i julgranen, så vi stannade inte kvar där så länge. Sedan blev det mat på Amarillo, blev såklart Garlic Chicken för mig.
 
 
Sedan gick vi ett varv runt stan, via Wasa Teater, Inre hamnen, Loftet, Rewell center, Anttila, Saluhallen och torget. Vi kunde konstatera att de flesta ville vara inomhus, var mycket mindre folk i farten än förr om åren. 
 
 
Bäst på hela kvällen var nog musiken som de spelade bakom Rewell center, bredvid Stadshuset. Exakt min musiksmak, ni vet sån där "dunka dunka" musik. Eller rättare sagt var det nog techno, trance, hardstyle musik som de spelade. Där skulle jag ha kunnat stå och lyssna hela kvällen.
 
En helt okej kväll blev det ändå, men nog var det kallaste Konstens natt på länge, hela 9 grader då vi for hemåt.
 
I Vallvik, på väg hem, såg vi tre stycken hornbeklädda filurer. De stod snällt stilla så jag fick ta foto. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0