Juthbacka "fynden"

Så värst många fynd blev det inte på Juthbacka, men några små saker kom jag ändå hem med. Det roligaste är faktiskt att gå omkring och se på alla fina saker, man måste ju inte ha allt! Dessutom inte till vilket pris som helst.
 
En sak som jag länge saknat i min muminsamling är den svart-vita äventyrskannan som slutade tillverkas 2013 om jag inte minns helt fel. Jag såg den på många försäljningsbord och priset varierade nog. Tror dock inte att jag betalade överpris, den kostade ungefär vad den är värd.  Jag är nöjd. Saknar dock ännu några äldre muminkannor, med några sådana såg jag inte på marknaden. 
 
 
Köpte också två muminglas från Max. Inga dyrbarheter, men jag tycker de är snygga. Dessutom har jag svårt att sluta samla då jag en gång börjat, vill ju ha alla som finns. 
 
 
Sedan köpte jag någon sak åt mamma också, bra att köpa julklappar redan nu.
 
Jag är ju inte den enda som samlar på saker här i huset, Johnny kompletterade sin Kalle Anka samling med 15 stycken till.
 
 
Mera än så blev det inte på årets marknad, jo en påse med lakritsremmar köpte vi också, hehe. Nästa loppisevenemang går av stapeln i Gamla-Vasa imorgon, får se om det blir några fynd där. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0