Höstens mumin nyheter

Åter igen kommer det en hel del mumin nyheter i höst. Åh så fina saker! Jag bara måste ju ha nästan allihopa. 
 
Vänskapsserien kompletteras av dessa två:
 
Serveringsfat, 30 cm. 
 
Pajform, 26 cm. 
 
Det kommer även ut fler produkter med Förfadern som tema.
 
Kanna, 1 liter.
 
 
Burk med lock, 0,3 liter. 
 
Årets samlartallrikar ser ut så här:
 
 
 
Den blåa tallriken har samma motiv som muggen som utkom mellan 1990-1996. Den andra tallriken har motivet från "Tove 100 år" muggen. 
 
Av alla dessa nya mumin produkter vill jag ha alla förutom burken med lock. Jag förstår inte riktigt varför de envisas med att tillverka såna burkar, vad ska man använda dem till?
 
Förhoppningsvis kommer dessa produkter att finnas i butik åtminstone något år så jag inte behöver köpa dem alla på en gång. Utgivningsdatum borde vara i september i år. 
 
Vilka vill du ha?
 
Alla bilder och info härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0