Grillkväll på Björkasbackan

Igår kom mamma och pappa samt Johnnys föräldrar hit på grillkväll. Johnny hade förberett maten nästan hela dagen, och det blev riktigt gott. Jag koncentrerade mig mera på att duka bordet och plocka blommor. Ja, grönsalladen gjorde jag faktiskt, men resten fixade Johnny.
 
Jag hittade ingen passlig duk så det fick bli en gardin på bordet, men det gick nog det också. Hittade matchande underlägg, servetter och tallrikar i skåpet.
 
 
Fråga mig inte vad allt vi bjöd på, det var så mycket alltmöjligt. Inte ens jag visste vad det skulle bli före allt var färdigt. Till efterrätt blev det grillad banan fylld med dumle samt glass med vispgrädde. Mätt blev man!
 
 
Tack för en trevlig kväll!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Ett stort tack för en fin kväll och den mycket goda maten. Ja mätt blev man minsann!!

Svar: Tack själv! Nu har vi just ätit upp resterna. Det blev också en "goodiebag" åt Tommy som missade grillkvällen.
Caroline

2016-08-07 @ 19:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0