En och annan svamp och en ny vecka

På vår promenad i lördags fastnade det en hel del svampar på bild. Nog är de ändå häftiga då de bara dyker upp sådär mitt i allt lite var som helst. Fina färger och former. Måste tillägga att vi inte plockade dem, tror inte det skulle ha varit så hälsosamt att äta de flesta av dem.
 
 
Idag har jag en ledig dag. Vaknade imorse av att det ringde och kackade på dörren. Såg hastigt ut för att se om det var Johnny som kommit hem tillbaka, men det var det inte, en obekant bil stod på gården. Drog hastigt på mig en tröja för att kunna öppna dörren, men då jag gick för att öppna hade bilen redan åkt iväg. Nu får jag fundera vem det var resten av dagen, men tror nästan att det var något paket som anlänt, men konstigt då det inte var postbilen isåfall.
 
Sitter fortfarande i nattlinnet, men nu får det vara slut på det om jag ska få något gjort idag. Inget gym blir det i alla fall, fastän jag skulle vilja. Känner mig lite förkyld samt har sjukt i halsen, så bäst att inte anstränga mig för mycket i onödan, kan bara bli bara värre, minns hur det var sist då förkylningen aldrig ville ge med sig. Kanske det blir en skogspromenad istället. 
 
Ha en fin måndag och hoppas ni får en bra start på den nya veckan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0