Bostadsmässan - Sovrum

Om man ska beskriva sovrummen på årets bostadsmässa med två ord, så blir det nog svart och vitt. Visst såg man en del andra nyanser också, men de flesta rummen gick i dessa färger. 
 
En häftig sänggavel målad på väggen.
 
I ett barnrum kunde man se den här fina tapeten, med både katter, ugglor och flera andra djur.
 
Även i detta rum fanns en fin tapet med fåglar på.
 
I detta "ungdomsrum" har de höjt upp sängen för att få förvaring under, smart. Jag skulle dock vara rädd att falla i golvet om jag skulle ligga i den där sängen. 
 
Annorlunda nattduksbord fanns i detta sovrum. Riktigt fina!
 
Färgerna i detta rum var verkligen svart-vitt, men den här tapeten skulle jag nog inte vilja ha.
 
Vitt, grått och ombonat. Precis i min stil.
 
Här var det prickigt!
 
Det här sovrummet var lite för avskalat och kalt för mig, men väggen var häftig.
 
Överlag fanns det en hel del fina sovrum fastän de flesta gick i samma färgskala. Jag minns förstås inte hur de som inte kom med på bild såg ut, de kan ju ha varit färggranna. Men nog är det så att svart och vitt går hem hos de flesta, fastän det kan bli tråkigt i längden. Är basen svart och vit så går det ju lätt att slänga in en färggrann kudde eller två om man så vill, eller hänga upp ett par gardiner i en annan färg om man vill. Vitt är nog fortsättningsvis min favoritfärg då det gäller sovrum. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0