Tortilla fredag

Idag tog jag mig tid att baka egna tortillas. De blev faktiskt riktigt bra. Inte för skarpa och inte för slattriga. Rörde också ihop en salsasallad. Köttfärsen valde jag att krydda själv denna gång, lämnade bort den traditionella tacokryddspåsen. Det är något med den kryddblandningen som min mage inte tycker om, blev mycket bättre då jag kryddade själv.
 
 
En fredagkväll som denna har jag sorterat alla handdukar och ordnat i skåpet i badrummet. Blev en stor hög med "kasta bort" handdukar. Onödigt att spara haddukar som inte blir rena igen eller handdukar som det är hål i. Dessutom bar jag upp en hel hög haddukar till lilla wc:n. Där har vi ju många oanvända hyllor, lika bra kan jag förvara haddukar vi inte använder där. 
 
Fredagen till ära tog jag också fram den runda Ikea lampan som fått stå inne i skrubben en längre tid. Får se hur länge den står framme denna gång.
 
 
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig fredagskväll och en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0