Sjukledig, serier och möss

Hemma idag och hemma igår. Knappt att jag orkade jobba kväll på måndagen, borde nog ha stannat hemma då också. Värst av allt är hostan och allt slem. Snyter mig också så jag ibland tror att näsan ska trilla av. Vill verkligen bli frisk från den här förkylningen nu. Men det ser ut att ta sin tid. Är ledig imorgon, så först på fredag eftermiddag är det dags för jobb igen. Förhoppningsvis orkar jag åka på jobb då.
 
Blir ju lite trist att bara sitta inne och göra ingenting, men vad ska man göra då man inte orkar göra så mycket annat. Som tur finns det serier att se på. Har börjat se på Böda Camping från Kanal 5 Play, ser på säsong fyra från 2014. Har sett de föregående säsongerna förut, tänk att jag missat att det kommit en ny. Det är en intressant serie som handlar om campinglivet, nästan så man skulle vilja åka iväg och campa direkt. En sak är åtminstone säker, till Böda camping på Öland ska vi åka någon gång. Vi har varit där utanför och svängt (2008), ångrar lite att vi inte campade där då, men då visste vi inte vad det var för ett ställe. Det är ju inte så knepigt att ta sig till Öland, och inte lika dyrt att åka dit som att åka över till Gotland. Blir det inte av nästa sommar så blir det ett annat år.
 
2008 då vi åkte över till Öland.
 
Igår morse vaknade jag av att Whiskas mjauade under trappan (hon hade gjort likadant föregående natt). Visste inte vad hon ville före jag såg att hon hade ett möss, ett riktigt möss alltså! Det levde dock inte mera, som tur var. Undrar om det var det hon ville visa dagen före, men jag såg inget där i mörkret. Fångsten åkte i roskis direkt. Nu kan man undra om det kommit in av sig själv eller om någon av katterna tagit in det. Gissar nästan på att det tagit sig upp för stockväggen och ut på övrevåningen. Nu är tiden inne då man får börja lyssna efter möss i väggarna. Tror nästan det var något sådant katterna lyssnade på i sovrummet idag morse, riktigt oroliga var de och sprang av och an där. Några möss slipper nog inte ut i sovrummet, men som sagt uppe på andra våningen där stockväggen är framme kommer de nog in. 
 
 
Tur att vi har två små mössjägare.

Kommentarer
Postat av: Linda

Näme , du sku nu ha låtit henne ät upp mösse å int slängt e i roskis...nyttig mat for till spillo😱😉😊

Svar: Okej, nå men jag ska spara några möss så får du lite nyttig mat nästa gång du hälsar på, HAHAHA, nå nä. Tror int hon ville äta upp mösse nå mera, hon ville nog bara leka med det.
Caroline

2015-10-22 @ 20:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0