Höst på gården

Frisk luft har jag inte fått mycket av de senaste dagarna. Därför tog jag en kort promenad runt gården här om dagen. Persiljan tycks ha klarat frostnätterna, synd bara att vi använder så lite persilja, kanske onödigt att så det nästa år.
 
 
I somras var elverket och högg ner sly under elledningarna. Först nu har en del blivit till ved. Återstår bara att bära in veden i vedlidret. En rönn som stod och lutade mot en tall invid huset fick också åka ner en dag. Det finns en hel del att göra utomhus innan vintern, plogkäppar ska upp längs vägen och hönsnät ska läggas ut lite här och där runt buskar och träd. Ännu vill jag inte ha någon snö.

Kommentarer
Postat av: Malena

Persilja går bra att frysa in. Kanske ni behöver till en paj eller smörgåstårta i vinter!

Svar: Jo jag vet, men då vi inte använder den. Tror nästan vi har infryst persilja i frysen från ifjol. Jag tycker inte om smaken av persilja, medan Johnny använder persiljan ibland. Tror nog det är onödigt att så persilja nästa år. Kan så mera basilika istället.
Caroline

2015-10-28 @ 21:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0