Första oktober

Idag är det första oktober, vi har kommit halvvvägs igenom hösten. Imorgon har de lovat storm, kanske den första höststormen kommer. Då håller vi tummarna för att flaggstången står där den står. Den vajade lite oroväckande här om dagen, men det är kanske bara normalt. Så länge fästena nertill håller ska den väl nog inte komma ner.
 
Igår hade jag morgonskift på jobbet. Konstaterade att det var en tid sedan jag hade haft ett morgonskift på en vardag senast. Det var före semestern i slutet på juli. Nå nu blir det nog ändring på den saken, har flera morgonskift att se framemot. Men idag samt imorgon jobbar jag kväll. Blir nog gymmet före jobbet både idag och imorgon. 
 
 
Några stackars solrosor har kommit upp på åkern framför huset. De står på kanten till gräsmattan så dessa klarade sig efter tröskningen. Får se om de orkar börja blomma.
 
Bokade förresten en kryssning till Umeå, eller kanske jag skrev det redan? Nåja i alla fall så är resan bokad. En lördag åker vi över. Billigt och bra, men blev ju nästan 50 euro till då jag bokade mat på båten, Men äta bör man ju. Umeå centrum behöver jag inte se, huvudsaken jag kommer mig till Ersboda till butikerna och loppisarna där. Kan gå hur länge som helst inne på Ica eller Coop, men denna gång har vi inte så mycket tid på oss så får bli en snabbvisit till alla butiker.
 
Så roligt att ha något att vänta på och se framemot i höstrusket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0