Juthbacka i vinterskrud

Idag körde vi iväg till Nykarleby i det vintriga vädret. Oplogade vägar stoppade inte oss.
 
 
Vid Juthbacka herrgård ordnades det julmarknad, både inne och ute. Några inköp blev det inte där, var mest intressant att gå runt och se sig omkring i det gamla huset. Fastän jag varit till Juthbacka många gånger har jag aldrig förut varit inne i herrgården. Riktigt mysigt var det. En bock av granris skulle jag gärna ha tagit med mig hem, men det får bli en annan gång. 
 
 
Vi fortsatte vår färd vidare till Jakobstad. Där blev det mat på Friends & Brgrs. Johnny hade inte varit dit förut. Han tyckte som jag, för små hamburgare. Smaken var det inget fel på och jag blev mätt, men är man vrålhungrig är det nog inte stället man ska gå till. Såklart blev det en loppisrunda också. Fyndade några fina julpynt, dem får du se imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0