Mycket pågång

Det tog hela 6 timmar innan jag kom mig hem efter nattjobbet igår. Hann med allt jag planerat, gym, loppis och mathandlande. Nästan en hel matkärra full blev det! Tur att man inte behöver handla så mycket varje vecka.
 
Igår kväll stod det bakning på schemat. Johnny bakade två kakor/tårtor. Var ett nytt recept som han testade. De ser riktigt häftiga ut, hoppas de smakar bra också. Kan lägga upp receptet senare någon dag.
 
 
Jag hade tänkt baka vanliga bullar i förrgår, men då hade vi ingen jäst, inte torr jäst heller. Så igår kväll var det dags att ta nya tag och börja baka. Vet inte när jag bakat vanliga bullar senast. De gånger jag har bakat bullar kan nog räknas på en hand. Motivationen hade nästan försvunnit då det äntligen var min tur att ställa mig i köket. Men vi hjälptes åt och bullarna blev riktigt bra! Kände mig nöjd efteråt.
 
 
Ikväll är det dags för första "kalaset". Men innan jag släpper in någon måste jag nog städa lite. Så idag blir det nog en städdag. Innan gästerna anländer ska vi också hinna knåpa ihop lite salta tilltugg. Ingen tid att sitta här i soffan och "dega". Dags att börja göra någonting nu! 
 
Solen skiner, får se om det blir lite varmare idag. Helst av allt skulle jag ju skippa allt städande, ta fram en solstol, bikini och sätta mig på terrassen med en bra bok. Men först får nog värmen komma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0