Fredagen den 8 maj

Fredag idag och helg igen. För mig blir det nattjobb hela helgen. Länge sedan jag hade dubbelnatt senast. Förutom jobb i helgen har jag tänkt hinna med lite annat också. I Smedsby har de bl.a. loppis vid en gård och på söndag är det ju morsdag. Förutom att det är morsdag fyller Johnnys pappa år och så har systers flicka Cecilia också fyllt år i veckan så det blir en massa firande.
 
 
Nu grönskar det ordentligt där ute. Skulle kunna sitta på trappan länge och bara njuta av grönskan. Borde ta tag i blombänken någon dag och få den färdigt rensad. Finns så mycket att göra utomhus nu. Men man hinner nog. Det är ju ändå inte någon annan än jag själv som stör sig på om blombänken är rensad eller inte.
 
Gräset har vuxit med rekordfart, är nog dags att klippa det för första gången i år. Om det är något jag tycker om med trädgårdsarbete så är det just att klippa gräs, bara doften av nyklippt gräs, ja den doften är sommar för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0