Dessa muggar saknar jag

Helst skulle jag vilja ha en komplett muminmuggs samling, men jag vet att det är omöjligt. De tidiga 90-tals muggarna är nog för dyra för min plånbok och för att inte tala om Fazer muggen och Mumintrollet dagdrömmer som båda kostar över 1000 lappen. 
 
Tänkte göra en lista över vilka muggar jag saknar så jag själv (och andra) lättare kan hålla reda på vilka muggar jag inte har. 
 
Av de såkallade "vanliga" muggarna som finns i butiken just nu så saknar jag följande:
 
 
 
 
 
 
Den här muggarna som inte finns i butik längre saknar jag också.
 
 
 
 
Sedan finns det ju säsongsmuggar, både vinter och sommar. Dessa jul/vinter muggar saknar jag:
 
 
 
Följande sommarmuggar saknar jag:
 
 
 
Förutom dessa muggar saknar jag också följande specialmuggar:
 
 
 
 
 
Sedan kommer vi till de omtalade 90-tals muggarna. Skulle som sagt gärna ha dem allihopa. Drömmer om att göra något fynd på en auktion eller på loppis, men tvivlar på att jag någonsin gör det. Så här ser de muggarna ut:
 
 
Årets sommarmugg har redan kommit ut i butikerna, men den hoppas jag på att få till födelsedagspresent av Johnny, men man vet ju aldrig. Köper den i alla fall inte före, så får man se sedan, hehe. 
 
Aldrig att jag skulle betala flera hundra euro eller mer för en muminmugg, hundra på sin höjd, eller nja, kanske inte ens så mycket. Gränsen går nog kring femtio lappen tror jag. Någon måtta får det ju vara. Får drömma vidare om att fynda på auktion eller loppis.
 
Uppdaterad 17.9.2015
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har du fått tag på Håll Sverige rent-muggen? Såg att det annars fanns en hel drös med dem vid ett loppis i Jakobstad, om du råkar ha vägarna ditåt nångång :)

Svar: Nej har inte fått tag i den ännu. Vad kostade de på loppis i Jakobstad?
Caroline

2015-05-06 @ 21:24:02
Postat av: Sandra

37,50 €. Billigare än jag sett på findit.fi hittills iaf!

Svar: Okej, tack för upplysningen :) Har sett priser på loppis på allt mellan 37-60 euro för muggen. Tror ändå inte att jag ännu är beredd att betala så mycket då jag kan få en för 23,90 euro från Silja Line eller ca 32 euro från Sverige. Skulle jag mot förmodan inte få tag i någon innan de slutar tillverkas får jag väl köpa en från loppis :) Dessutom vill jag ju ha två.
Caroline

2015-05-07 @ 14:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0