Tisdagsplaner

Njuter allt vad jag kan av den här veckan med många ledig dagar. Gårdagen gick åt till att prissätta loppissaker. Idag ska jag föra sakerna till loppis. Får hoppas man får in en slant. Skulle sitta bra med lite extra resepengar. Vet ännu inte om jag bara ska bordet en vecka eller om det blir två, längre än så blir det inte, det kostar ju att hyra bordet också. 
 
Blir nog en sväng till gymmet idag också, fastän det känns i kroppen efter gårdagens jumppa. Försöker hinna tre gånger i veckan till gymmet, för det mesta lyckas det, men egentligen skulle jag nog vilja hinna fyra gånger. Försöker för det mesta planera in så att jag far före eller efter jobbet, det är ju ändå 20 km till gymmet, så det är inte så bara att hoppa på cykeln och fara iväg (åtminstone inte jag). Har nog tänkt att jag ska ta cykeln till jobbet någon dag (har lite under 20 km dit), men det lockar inte att cykla bredvid riksåttan. Cyklar jag andra vägen blir det några kilometer längre. Så tror nog jag föredrar bilen, dessutom ryms det inte så många handelskassar på cykeln.
 
Då jag släppte ut katterna för en stund sedan såg jag mitt i allt två orangeklädda män komma gåendes på vår tomt bakom uthuset vid skogskanten. Jag antar att de är från Vasa Elektriska för de röjer ner sly under elledningarna. Det var ju tur att jag var klädd åtminstone! Nu har de dessutom kört upp bilen på vår gräsmatta...utan att fråga om lov...sånt gillar jag inte! Nåja, nog förstår jag att det måste bort sly vid elledningarna, men lite hänsyn kan man ju visa.
 
 
Önskar er alla en fin tisdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0