Auktion i Vörå 28.7.2015

Ikväll var vi på årets första kvällsauktion. Synd att det inte ordnas fler auktioner på vardagskvällar under sommaren. Det fanns förstås inte lika mycket saker till salu som det brukar finnas på en helg auktion, men helt tillräckligt ändå. Solen sken så passade på att sola samtidigt som auktionen pågick, passligt shorts väder.
 
 
En och annan fin plåtburk, gammalt glas och arabia porslin skulle jag ha kunnat ha, men inte till vilket pris som helst. Det mesta gick billigt, men de saker jag ville ha gick förstås inte lika billigt. Tomhänt kom jag ändå inte därifrån. De ropade ut en låda med diverse bestick, jag tyckte Johnny sa att jag skulle ropa på lådan, så jag ropade tills jag fick den. Sedan visade det sig att han bara hade pratat om några bestick som fanns i lådan, inte att jag skulle ropa in den. Så kan det gå.
 
 
I lådan fanns bl.a. många fina kaffeskedar, delvis nysilver. Samt Sorsakoski/Hackman knivar och gafflar. Dessutom diverse bestick av rostfritt stål. Ett rivjärn och några virknålar ingick också i köpet. Så får se vad jag behåller och vad jag säljer vidare på loppis.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du kan ju allti sälj dem åt mig 😊 åtminstone smörkniven å kanske nån gaffel å kniv å :)

Svar: Jo smörkniven säljer jag nog, står Fiskars på den. He e bara att kom å se vad du vill ha från lådan :)
Caroline

2015-07-29 @ 00:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0