Auktion i Munsala 11.7.2015

Idag var vi på en intressant auktion! Bästa hittills i år. Fanns så mycket fint att se på, drömma om, önska att man hade. Lagom med folk var det också.
 
 
 
Jag dreglade över ett fint hörnskåp som landade på 170€, skulle ha passat bra i ena hörnet i vardagsrummet.
 
 
 
Johnny var snål på urverket i den här gamla klockan, men den hade ännu inte blivit såld då vi åkte därifrån. En hop med utsmyckningar till träsoffor skulle han också ha kunnat ropa in, bara de skulle ha sålt hela hopen på en gång. Brandbilen skulle han också ha kunnat ha, den gick för just över hundra lappen.
 
 
 
Det fanns som sagt mycket fint till salu! Med betoning på mycket.
 
 
Ett fint arabia tvättset skulle inte ha varit helt fel...
 
 
 
För glas samlaren fanns en hel del rariteter. Fina glas och flaskor från bl.a. Sandnäs glasbruk i Vexala (1848-1890), Berga glasbruk i Pörtom (1797-1883) samt från Grönvik glasbruk (1812-1907). Sex snapsglas från Sandnäs gick för sammanlagt 400€ om jag inte minns fel.
 
 
 
Fina flakabräden som enligt mäklaren gick allt för billigt. Visst är de fina, men inget för mig.
 
 
 
Ett skåp från 1700-talet gick för 300 euro. Fint, men inte riktigt min stil...
 
 
 
Den här kälken eller "tjibikon" skulle jag gärna ha velat ha.
 
 
Mitt inköp blev dock endast dessa lådor för sammanlagt en femma.
 
 
Efter fyra timmar gav vi upp och körde hemåt. Auktionen fortsatte säkert flera timmar till. Blev en riktigt rolig auktionsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0