Utfärd till Tuuri

Igår bar det av till Tuuri. Blev ingen julmarknad. Ett loppisbesök i Seinäjoki hann vi också med, men det blev inga fynd. Solen sken och det var riktigt fint väder då vi körde dit, dock lite mörkare då vi körde hem.
 
 
Vi var inte precis ensamma i det stora varuhuset, var tydligen många andra som också ville julhandla. I början av varuhuset kunde vi ju inte missa att se på muminmuggssamlingen. Tänk om man hade en sådan! 
 
 
Mitt i butiken hade de byggt upp en "Isvärld", lite häftigt var det nog, men någon riktig is såg vi inte.
 
 
Vi kom inte tomhänta ut ur varuhuset, en julklapp fick jag köpt, ja en endaste en. Men då hade jag inte tänkt köpa flera heller, de flesta andra är ju redan köpta. Några saker åt mig själv hittade jag förstås också bl.a. en ny eltandborste (den gamla har varit sönder i säkert ett år). En fin muminkudde måste jag också köpa, eller måste och måste, men jag kunde inte motstå den fastän den var lite dyr, En annan dag får ni se hur den ser ut.

Kommentarer
Postat av: Imagine

Vilken fin "Isvärld"! Ha en fin Luciadag!

Svar: Tack det samma! :)
Caroline

2015-12-13 @ 12:03:43
URL: http://chaste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0