Lördagsfilosoferingar

Så var julfesten över för i år. Riktigt god mat fick vi. Julfest humöret var kanske inte det bästa, men man kan inte vara på topp hela tiden. Hade stressat på jobbet hela dagen, sedan varit och hälsat på mamma på sjukhuset, sedan snabbt hem i duschen och sen iväg på julfesten. Kände mig nästan som en knärrig gammal tant som satt där och klagade på allt, nå maten klagade jag ju inte på, men musiken. Verkligen inte min musiksmak. Dessutom kunde man knappt sitta och prata då de spelade. Sällskapet var det dock inget fel på. Borde ha åkt hem då jag ätit men väntade på att Johnny skulle höra av sig, han var på 40-års fest. Då klockan var 23.30 hade jag fått nog, dock inte han, så jag åkte hem. Somnade dock inte förrän flera timmar senare då han kom hem. Så blev inte många timmars sömn. Är inte precis så pigg på att åka på jobb idag.
 
Nej nu ska jag tänka positivt. Det är nog den här ihållande förkylningen som satt sina spår. Är inte fri från den ännu, men bihåleinflammationen tror jag är borta i alla fall. Tänk positivt, tänk positivt.
 
På tal om något roligt så passade jag på att baka årets första pepparkakor här i veckan. Lchf pepparkakor blev det denna gång. Lite mjukare än vanligare pepparkakor blir de. Receptet hittar du här.
 
 
Nu är jag dock inte snål på pepparkakor utan på en pizza. Får se, kanske det blir en Kotipizza efter kvällsjobbet. Något gott blir det i alla fall, lördagen till ära. Whiskas vill nog säkert också mysa framför tv:n. 
 
 
Hoppas ni alla får en fin lördag. Tänk imorgon är det redan andra advent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0