Granen står så grön och grann i stugan

Igår hann vi med mycket. Mer än jag trodde faktiskt. Började med att lägga upp ljusslingor i flaggstången. Det blev riktigt bra bara det blev mörkt! Stjärnan i toppen kunde kanske ha fått vara lite större, men den går ju att byta ut om man hittar en annan någon gång.
 
 
Julgransjakten började i skogen. En i byn hade röjt lite i skogen så vi fick gå och se om vi kunde hitta någon gran bland allt han hade huggit ner. Granar såg vi nog, men ingen julgran. Fortsatte jakten vid Byggmax, men vem vill ha en färdigt inplastad gran, vill ju nog se hur den ser ut först. På Tokmanni var det samma sak, färdigt inplastade granar. På Hong Kong hade de nog fina granar, men inte den rätta storleken, de var slut. Slutligen åkte vi till Prisma. Där hittade vi en passlig gran för 30 euro. 
 
Det gick otroligt snabbt att klä granen i år, inga bekymmer som det brukar kunna vara. Vi hjälptes åt så gick det bra. Pärlbanden fick lämna bort i år, några få utvalda pynt samt lite glitter fick det bli. 
 
 
Några jultårtor hann jag slänga i ugnen innan gästerna kom.
 
 
Till dukningen använde jag julservisens assietter. Vi har inga matchande muggar eller kaffekoppar, så det fick bli röda/rosa muminmuggar. Först tänkte jag ta vintermuggarna, men så kom jag på att dem använder jag ju inte.
 
Tack för julklappen och en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0