Gym, loppis och en helt perfekt dag

Igår var det skönt att äntligen komma sig till gymmet igen. Var svettigt men vad skulle det annars vara? Förmiddagsjumppan på fredagar är bäst. Johnny passade samtidigt på att vara till simhallen. Sedan var det hög tid att besöka det nyaste loppiset i Vasa, Combo loppis. Tyvärr måste jag säga att det var en besvikelse. Visst fanns där mycket i inredningsväg, dock inte så billigt som jag trott. Loppissidan var stor, men fyndade inget. Vet inte om folk har höga priser nu just då loppiset öppnat då de vet att det kommer att vara mycket folk i farten. Nåja, dyrt tyckte jag det var. Inga loppispriser direkt. (Eller så är jag bortskämd med priserna i Tyskland). 
 
 
Fastän första besöket inte var någon höjdare tror jag det bara kan bli bättre. Ska nog boka ett bord där någongång i höst. 
 
På kvällen tog jag mig en tur till skogen. Plockade lite blåbär och en påse med kantareller. Kändes i ryggen att jag varit till gymmet, så plockade inte så mycket blåbär som jag velat. Bättre att ta det lite försiktigt då jag vet hur besvärlig min rygg kan vara.
 
 
Som en perfekt avslutning på dagen blev det en stund i solen på terrassen med ett glas rött och nyplockade jordgubbar. Sedan såg vi på en serie inne i paviljongen tills det blev helt mörkt ute. En riktigt bra semesterdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0