Sista dagen i Tallinn

Sista dagen i Tallinn hade vi bara förmiddagen på oss innan båten skulle gå tillbaka tlll Helsingfors. Vi lämnade in väskorna i ett baggagerum vid terminalen, sedan tog vi oss en tur på stan. Kaubamaja ville jag besöka. Var faktiskt inte så dyrt där som jag trott. Köpte bl.a. ett fint fat och några servetter. Det enda i klädväg jag köpte var två t-skjortor. Tyckte annars att modet i Tallinn inte riktigt var i min smak. 
 
 
På eftermiddagen tog vi båten hem igen. Sedan höll vi tummarna att bilen skulle stå kvar i hamnen, och det gjorde den, alla saker fanns också kvar. Sedan körde vi raka vägen hem. Utan paus skulle det ha tagit 5 timmar, men med två pauser var vi hemma efter 5 timmar och 45 min. Tacka vet jag sommarhastighet och motorvägar. Vägen från Tammerfors-Vasa är dock inte min favoritväg. Borta bra men hemma bäst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0