Lilla My och en gräddsnäcka

Det blev inte så många loppis inköp i Björneborg och Åbo. Men såklart hittade jag ju nog någonting. Muminskålen med Lilla My kunde jag bara inte släppa, måste ha den. Varför köpte jag inte muggen 2011 då den fanns i butiken kan jag fråga mig. Jo för jag samlade inte på muminmuggar då ännu. Nåja, nu har jag skålen, bara att hitta muggen till ett vettigt pris nu då. 
 
 
Jag hade ju bara två stycken från förr, men måste köpa en tredje. En gräddsnäcka förstås. Går bara inte att lämna en sån här skönhet.
 
 
Det är kannan i mitten som är den nyaste. Den är bäst i skick men tydligen lite mera oval om man ser dem ovanifrån. Blomstermålningen på sidorna av kannorna är också olika, tyder på att de är handmålade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0