Vardagsrums inspiration från Hemnet

Då och då går jag in på hemnet.se för att se på fina inspirations bilder. Visserligen har vi det bra som vi har, har inte tänkt börja renovera om, men man kan ju alltid inspireras av hur andra har det. 
 
Här är mina favoriter bland vardagsrummen.
 
 
En rå tegelvägg kan vara snyggt! Men tror inte jag själv skulle vilja ha en...eller rättare sagt, det skulle inte passa i vårt hus.
 
 
Lite herrgårds känsla är aldrig fel. Tänk om man hade en sån där fin par dörr.
 
 
Det här vardagsrummet är egentligen inte min stil, inte färgerna heller. Ser dock på hyllan på väggen längst bort. En liknade skulle jag vilja ha, men har inte hittat passliga lådor ännu.
 
 
Snyggt med svart och vitt! Det fyrkantiga bordet och soffan är dock inte helt i min stil.
 
 
I brist på soffbord tar man en låda. Är dock kristallkronan som gör rummet. Kan inte få nog av kristallkronor, men de ska inte se ut hur som helst. 
 
 
Vitt, vitt och mera vitt. Det är nog fortsättningsvis min stil. Fastän andra har övergått till mer industriell stil eller mera ljusa träfärgade inslag i inredningen så har min stil inte förändrats nämnvärt (en gnutta mera svart har kanske fått ta plats, men annars inga stora förändringar). Tycker det är snyggt med vitt tak och vitt golv. Den lila mattan och de lila kuddarna piggar upp och ger liv till rummet. 
 
 
Vi fortsätter med vitt. Snygg vindsvåning med synliga stockar som fått bli vita.
 
 
Med en vit bas kan man göra mycket med färggranna kuddar. Vill man liva upp stämningen är det bara att köpa ett nytt kuddfodral. Dalahästen på bilden skulle jag också kunna ha, och varför inte den röda skålen också, men den skulle nog få vara vit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0