Över förväntan och omfartsvägen

Hade gått över förväntan med loppisförsäljningen så bestämde mig för att sälja en vecka till. Betyder förstås att jag måste betala 19€ till, men oberoende så har jag sålt mer än jag trodde jag skulle göra. Dessutom hoppas jag ju få sålt mera under den sista veckan, men man vet ju aldrig hur det går. Så nu får ni allihopa fara och shoppa loss till bord nr.278 på Suvikirppis! (Dock inget måste) :)
 
Ingen som bor hitåt hållet kan ju ha undgått att höra att omfartsvägen har öppnat för trafik. Ja sträckan mellan Stenhaga och Stormossen alltså. Skulle testa den nya vägen idag på eftermiddagen. Tänk vad skönt att slippa alla trafikljus och 50-sträckor. Ja så kändes det fram till Stormossen, nästan, det var för det första inte 100 väg ännu utan 80 sedan var det också 60 och 50 mellan varven. Framme vid Stormossen stod det stilla. Tydligen asfaltarbete längre fram på vägen. Stod först stilla 5 minuter före bron vid Stormossen. Sedan 10 minuter några meter efter bron. Suck. Som tur skulle jag hem och inte till jobbet. Måste väl tänka att det är övergånde, det blir väl nog bra bara det blir färdigt...när det nu blir helt färdigt. Tålamod, tålamod.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0