Köks inspiration från Hemnet

Fortsätter att inspireras av Hemnet. Idag tänkte jag visa några fina kök och matplatser. 
 
 
Öppna hyllor, stockar i taket och en fin gjutjärnsspis, kan det bli bättre?
 
 
I det här köket fastnade jag för helheten. Dock inte spisen, den kunde jag byta ut till en finare. Vitt golv och delvis vita väggar blandas med mörkare träfärgade möbler och bruksföremål.
 
 
Också i detta kök är det spisen som tilltalar mig. Liten, men så fin ändå. 
 
 
Vem skulle inte kunna motstå såna här kryddhyllor? Passar dock inte i vårt kök.
 
 
Lite modernare matplats. Svart och vitt dominerar, men bryts av lite av den gröna stolen och de svagt gröna skålarna. Riktigt snyggt! Även här kan man se min "dröm hylla" till höger. 
 
 
Ett stort och lantligt kök. En liknande köks ö skulle jag inte tacka nej till. Skulle dock behöva ett större kök först. Även här är vitt och svart de dominerande färgerna. 
 
 
Även i detta kök har man valt svart och vitt rutigt golv, dock inget jag själv skulle vilja ha, Mina ögon dras istället till det blåa gamla bordet, den snygga lampan ovanför, samt den vita byrån med vackra stilleben ovanpå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0