Byaloppis i Iskmo-Jungsund

Vet inte när jag senast varit på ett så bra gårdsloppis som idag. 26 gårdar hade anmält sig och utbudet var stort. På flera ställen fanns det gamla möbler till salu, även en hel del porslin och diverse. Billiga priser och fint väder. Jag fyndade dock inga möbler, även om jag gärna nog skulle ha dragit hem ett bord eller två, men man kan ju inte köpa allt man vill ha...
 
 
Gulliga kattungar såg vi också. De var "till salu", eller rättare sagt gratis var de nog, så kunde nog ha tagit hem en eller två. Men för tillfället får det räcka med de två vi har. 
 
 
Fynden blev följande:
 
 
En liten trälåda för 5€.
 
 
En lång gardinkappa för 2 €, tänker klippa den mitt itu så får jag två.
 
 
Häftig lykta för 2€.
 
 
Bästa fyndet för dagen. En gammal fin låda för bara 4 €. Storleksmässigt lika stor som den låda jag har frukt i i köket men den här är lite högre.
 
Johnny fyndade faktiskt också, men det var inga gamla saker han köpte, utan ett splitternytt fårskinn. Hans kusin med familj har får och nu sålde de en del fårskinn på loppis, riktigt fina. Får se nu var det passar, på golvet eller i en soffa. 
 
 
Mollys nya sovplats?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0