Något för en som gillar mumin

Idag då jag gick förbi tidningshyllorna i matbutiken fastnade mina ögon vid en viss tidning. Namnet Tove Jansson samt ordet mumin gjorde mig genast intresserad. Det var tydligen en specialtidning om Tove Jansson och alla hennes muminfigurer, ja tidningen handlar väl om alltmöjligt som hon skapade under sina dagar. Tidningen kostade nästan tio euro, dyrt, ja, men det här är nog en tidning jag kommer att bevara och läsa flera gånger, muminfantast som jag är. 
 
 
Den här tidningen kommer jag nog att läsa från pärm till pärm. Nu väntar jag bara på rätt tillfälle att få krypa in under filten med något varmt att dricka och tidningen i högsta hugg. Du som också gillar mumin, köp ditt exemplar innan det är försent, man vet ju aldrig hur länge tidningarna finns i butiken. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oi, onko niitä suomeksi?

Svar: Vet inte, tror inte det. Det är en svensk tidning som gett ut den här special tidningen.
Caroline

2014-10-13 @ 19:23:43
Postat av: Malena

Bra tips. Den ska jag köpa att läsa i oktobermörkret.:)

2014-10-13 @ 21:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0