Favoritloppisar i Vasa

Årligen blir det en del loppisbesök också i andra städer än Vasa. Därför tänkte jag att det skulle vara bra att samla alla loppisar på ett och samma ställe, så jag själv också kan hitta adresser och dylikt på ett enkelt sätt. För att göra det enkelt tänkte jag dock börja med Vasa. Alla som läser det här behöver ju nödvändigtvis inte bo där, därför tänkte jag nu ge tips på mina favorit loppisar i staden.
 
1. Comboliina 
 
Comboliina öppnade dörrarna i oktober 2016 i f.d. Adam och Evas lokaler. Efter en grundlig renovering är nu stället ljust och fräscht. Det är ett stort loppis med flera hundra bord, dock inte lika stort som Combo. Förutom loppissaker säljs här också en del outlet saker. Här kan du göra fynd!
 
Adress: Smedsbyvägen 4/Magasingatan 4, 65100 Vasa.
 
Öppet: må-fre 11-19
            lö-sö 11-16
 
 
 
2. Brändö loppis/kirppis
 
Relativt litet loppis som öppnade sina dörrar i mars 2014. Fint och mysigt ställe. Passligt loppis att besöka om man inte har så mycket tid. 
 
Adress: Brändövägen 77, 65200 Vasa (Brändö)
 
Öppet: må-fre 11-19
            lö-sö 11-16
 
 
 
 
 
3. Fyndis
 
Fyndis är ett av mina favorit loppisar. Beläget strax norr om Vasa, nämligen i Smedsby. Har över 200 försäljningsplatser. Snyggt ställe.
 
Försäljningen gick ganska trögt då jag sålde där. Men det beror ju förstås på vad man säljer och vilken tur man har. Ibland svårt att få ett bord där.
 
Adress: Marknadsvägen 3, 65610 Korsholm (Smedsby)
 
Öppet: må-fre 13-19
            lö 11-16
            sö 12-16
 
Hemsida: www.fyndis.fi
 
(Bild Kitsastelija
 
 
4. Combo Loppis
 
Combo är ett stort loppis som öppnade sina dörrar 1.8.2015. I samma lokal finns också en outlet för inredningsartiklar. Tar flera timmar att gå igenom om man tittar noga på allt. För tillfället bästa loppisen i Vasa. Här säljer man alltid bra.
 
Adress:  Flygfältsvägen 7, 65380 Vasa
 
Öppet: må-fre: 11-19, lö-sö: 11-16
 
 
 
 
Förutom dessa loppisar finns det nog diverse andra lopptorg också, så som Röda korset eller andra välgörenhets lopptorg. Dessa är dock inga ställen jag besöker så ofta. Ett lopptorg för mig är ett ställe där vem som helst säljer sina egna saker, fyndläget uteblir lätt om det är ett lopptorg dit man fått skänka sina saker gratis.
 
Uppdaterad 7.4.2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0