Gardiner

I vintras köpte jag ju en hel hög med billiga gardiner från Jotex. Nu börjar det bli dags att få upp dem. Sidogardinerna var dock alldeles för långa för att hängas upp på övrevåningen. Det ena paret har jag nu istället satt upp i sovrummet, det andra paret väntar ännu på att få komma upp i det andra fönstret. Även i sovrummet var gardinerna ca 10 cm för långa, men det går att leva med. Varför ska alla gardiner vara så långa? Eller så är det vi som har lågt i tak. De här sidogardinerna var 220 cm långa och ändå var de som sagt för långa. 
 
 
Är lättare med kappor och hissgardiner, de är åtminstone inte för långa. I stället är de kanske någon cm för breda, men det gör inte så mycket. Satte upp två av hissgardinerna i kvisten, får se var jag sätter upp de resterande tre. Tror nästan det blir på övrevåningen. Är trött på alla alltför långa sidogardiner som bara släpar i golvet och är i vägen då man ska dammsuga. 
 
 
Borde kanske lägga en käpp nertill på hissgardinerna så man får dem upp rullade ordentligt, men för tillfället får det vara så här, blev nog ganska bra ändå utan käppar eller pinnar. 
 
Idag är det inte heller något passligt väder för att tvätta fönstren på utsidan. Hoppas på någon fin dag kommande vecka så man får detta evighets projekt ur världen. Nå, brukar ändå vara så att då jag har tvättat sista fönstret får skulle jag få börja om med det första igen...men är inte så noga, smutsiga fönster kan man nog leva med, men åtminstone två gånger/år vill jag få de flesta tvättade.

Kommentarer
Postat av: manni

Du hade ju ropat in både en symaskin och en overlockare korta av dem. Det är ingen konst.

Svar: Jo jag har ju det, men har inte använt dem ännu...Men sambon har faktiskt använt dem, men tror inte han har lust att sy upp några gardiner. Vet att det inte är svårt att sy upp dem, men har bara dåliga minnen av symaskiner så får väl vänta tills den dagen kommer då jag vill ta fram symaskinen (om den dagen kommer). Dessutom sparar jag på det annars korta tålamodet då jag inte sätter mig framför symaskinen :)
Caroline

2014-05-10 @ 15:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0