Auktionsinköpet

Köpte ju 9 stycken mässings gardinstänger på auktionen i helgen. Det är väl nog lite fix innan man kan hänga upp dem, men så brukar det vara med gamla saker. Som sagt så lägger jag ju inte upp dem ännu heller, först vill jag nog åtminstone ha ett fönster att hänga dem vid, inte bara en fönsterglugg som det är i gäststugan just nu.
 
 
Då vi renoverade huset fantiserade jag om mässingsstänger i hela huset, men då råkade jag inte hitta några förmånliga. Vi har ju dessutom 22 fönster (olika stora) samt en balkong och terrassdörr med fönster. Skulle alltså ha behövt hitta ganska många gamla gardinstänger innan det skulle ha varit klart för gardinerna att komma upp. Därför köpte vi nya gardinstänger. Nu tänker jag inte byta ut de nya mot de gamla heller, de nya var nog för dyra för att bytas ut redan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0