Vykort från början av 1900 talet

Var bjudna på mat till mamma och pappa idag. Samtidigt passade jag också på och såg på en hel del gamla vykort och kort som bl.a. varit min mommos och hennes mammas. Intressant! 
 
Här är lite blandade kort.
 
 
De flesta av dessa kort är skickade från Amerika i början på 1900 talet. Det första och det sista kortet är dock härifrån trakterna, Vasa Hamn och Gamla Wasa Kyrka (eller Korsholms kyrka idag). Tänk att flera av de här korten är över 100 år gamla! Intressant var också den detaljen att flera kort är stämplade i Nikolaistad (Vasa idag). Jag hade i alla fall inte sett några sådana kort förut. Skulle kunna sitta flera dagar och gå igenom gamla kort. Både jag och mamma tycker om att " leva i forntiden" emellanåt.
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vilka vackra o värdefulla kort din mamma har. Trevligt att följa din vackra blogg!

2014-03-02 @ 07:55:49
URL: http://chaste.blogg.se
Postat av: Anonym

oj va vackra kort allt va bättre förr

2014-03-02 @ 11:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0