Loppisrace i Nykarleby

Idag ordnades det loppisrace i Nykarleby, Förstås måste vi ju styra kosan ditåt då. Var riktigt sommarväder. Kring 20 grader och sol, till en början. Vi strosade efter fina gator och såg på fina hus och trädgårdar, ja lite loppissaker såg vi förstås också på. Hann knappt börja vår loppisrunda innan vi blev hungiga, så då blev det varsin korv och en kaffe.
 
 
Åkte upp i vattentornet och såg på utsikten.
 
 
Mot slutet av rundan började det regna, men vi smälte inte, som tur var. Dessutom var det ingen lång skur. 
 
 
Efter loppisracet blev vi snåla på varsin mjukglass, så stannade invid riksåttan och åt varsin glass invid ån.
 
 
Ville inte fara hem ännu, så vi for en sväng till Jakobstad. Var in via ETT loppis. Jag hittade en tröja och Johnny flera Kalle Ankas pocket. 
 
Förutom tröjan som jag hittade i Jakobstad så fyndade jag ett kuddöverdrag på loppisracet. Inte desto mera.
 
 
Kuddöverdraget har jag faktiskt sett på i butiken, men tyckt att det varit för dyrt. Glad blev jag då jag hittade ett för 2 euro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0