Tofta strand och Roma kloster

På väg uppåt från södra Gotland körde via kusten så vi fick se en skymt av ön Lilla Karlsö. Svängde också in via en "skeppssättning" i Gannarve.
 
 
Jag skulle gärna ha tagit mig ett dopp vid Gotlands foltätaste strand, Tofta strand (en varm dag kan där vara ca 10 000 personer), men snål som jag är så ville jag inte betala 40 kr för parkering så blev inget dopp. Fick stanna en bit ifrån och ta några bilder.
 
 
Sedan bar det av inåt landet igen och via Roma klosterruin.
 
 
Kvällen spenderades hemma hos en bekant. Där bjöds det på god mat och trevligt sällskap. 
 
 
Vi börjar närma oss slutet av vår Gotlands vistelse, men ännu en natt spenderade vi i Visby. Återkommer med bilder därifrån en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0