Gurkan och tomaterna

Tomaten och gurkorna växer, men jag råkade tyvärr ha av gurkplantan då jag försökte vingla upp den på en lina (den gick dock av ganska högt upp), så får se om den tar sig. I år har de fått växa lite som de vill, annars har jag redan tidigare på sommaren vinglat upp den på en lina, men inte i år. Det gick ju så trögt i början av sommaren så de växte ju inte, men nu, nu har de fått fart.
 
 
Plantorna har också fått besök av någonslags skrott, men tar det inte så hårt, än så länge ser de inte ut att ta så mycket skada av insekterna. TIll ett nytt år (vet inte vilket år), vill jag ha ett växthus, skulle vilja ha många gurk och tomatplantor, åtminstone jag skulle kunna äta hur mycket som helst av både tomaterna och gurkorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0