Tomtarna flyttar in i skrubben igen

Snart är det dags att städa undan julen för den här gången. Tror jag ska börja på lite smått idag. Tomtarna får söka sig ner i sina lådor igen. Julbelysningen utomhus tycker i alla fall jag får vara uppe ett tag till, det är ändå så mörkt där ute.
 
 
Hur länge tycker ni julpyntet ska vara framme? En del har trettondagen som gräns, andra tjugondag knut och en del vill ha ut julen så snabbt som möjligt. Jag har väl inte direkt någon dag då allt måste vara nerplockat. Speciellt lysande julpynt får nog vara framme längre än tomtarna. Dessutom har jag ju framme vissa ljusslingor året om så gränsen mellan vad som är julpynt och inte är lite suddig.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Julgranen flög ut igår,men om den inte hade barrat så skulle den fått vara inne en vecka till, resten av julpynten får nog vara framme tills nästa helg men sedan är nog julen över för vår del. Det blir ändå ljusare dag för dag, men 2-3minuter/dag :)

2014-01-07 @ 11:26:11
URL: http://linzun.blogspot.fi/
Postat av: Anonym

ja ska laga ut på lördag.då räcker e

2014-01-07 @ 16:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0