Tillbakablick 2013 April-Juni

APRIL
 

Första april for vi en sväng till Lillö, där var det ännu full vinter.
 
 
Våren började dock sakta men säkert smyga sig på.
 
 
Målade en stol i det vackra vårvädret.
 
 
Fiffi var gullig.
 
 
Tog en uppfriskande promenad med Mia och hundarna.
 
 
Såg G.I Joe på bio och hade sjukt i ryggen. Firade Tommys födelsedag. Utmanade min rygg och tog en cykeltur till butiken i Kvevlax. Min rygg tackade mig inte efteråt.
 
 
Vattnet steg och steg i Kyro älv. Snart var det dags för översvämning igen.
 
 
19.4 firade vi Johnnys mamma som fyllde år. Resten av kvällen och natten fick jag för första gången uppleva en islossning i Kyro älv. Var verkligen en upplevelse!
 
 
Var på Humorshow i Malax där bl.a. gruppen KAJ uppträdde. Var en rolig kväll.
 
 
Firade Johnnys födelsedag.
 
 
For på fyndmarknad till Luleå med Mia. Det gör vi nog om.
 
 
Johnny gjorde fina odlingslådor inför årets odlingssäsong.
 
 
Avslutade april månad med en valborgspromenad.
 
 
 
MAJ
 
Första maj kom och det blev ett traditionellt besök på torget. Frös och åt varsin glass. 
 
 
Vårblommor började leta sig upp ur jorden.
 
 
Firade Linda-Maries födelsedag som var 28.4.
 
 
Johnny började förbereda för terrassbygget.
 
 
Njöt av vädret och att kunna äta utomhus.
 
 
 
Firade Cecilia som fyllde 14 år.
 
 
Molly poserade.
 
 
Firade morsdag och mamma fick några morsdagstallrikar.
 
 
Terrassförberedelserna framskred.
 
 
Var på sommarens första auktion i Jakobstad. Fyndade några randiga kuddar.
 
 
Träffade Malena och Sofia. Blev en shoppingrunda i Vasa.
 
 
Det växte så det knakade i grönsakslandet.
 
 
Njöt av försommarvärmen på Lillö.
 
 
Var på Dennis 30 års kalas. Natten efteråt tillbringade vi på akuten då Johnny troligen hade gallbesvär. Sov två timmar och till jobbet kl.7 följande morgon.
 
 
Terrassbygget tog fart.
 
 
Firade min födelsedag i dagarna två. Äntligen kunde min efterlängtade sommarsemester börja,
 
 
 
JUNI
 

For på en liten utflykt för mig själv till Seinäjoki och Tuuri. Fyndade lite på loppis.
 
 
Cyklade runt Mälsor och Kuni.
 
 
Det började mer och mer likna en terrass.
 
 
Var på Gårdsloppis VIP dag och besökte alla gårdar som deltog i gårdsloppiset. Var en intressant och rolig dag!
 
 
Hade gårdsloppis och försäljningen gick över förväntan. Vädret kunde inte heller ha varit bättre.
 
 
Cyklade till Lillö. Vet inte om jag gör om det igen. Ingen höjdare att cykla med min dåliga rygg, men en upplevelse var det ju ändå.
 
 
Träffade Malena och Sofia. Njöt av en god lunch vid Fäboda.
 
 
Var på auktion i Petalax och Vörå. Kom hem med bl.a. en kommod.
 
 
Var på Loppisrace till Munsala med Mia o Tomi. Kom hem med lite smått o gott.
 
 
Hade terrasstralls invigning.
 
 
Firade att Johnny äntligen blivit färdig tradenom.
 
 
Och så blev det midsommar.
 
 
Midsommardagen tillbringades på Lillö
 
 
For på semesterresa till norra Finland. Blev en sväng över till Norge och Sverige också.
 
 
Vi kom oss hem från resan och så var det genast dags att fara på auktion. Fyndade en stol.
 
 
I slutet av månaden fick vi då äntligen ut båten och kunde fara ut och köra en sväng.
 
 
Fortsättning följer...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0