Julaftonskväll

Själva firandet började i princip först då vi for iväg till Västervik på eftermiddagen. Genast vi kom dit var det dags att se på Kalle Anka, fast man sett det otaliga gånger förut. 
 
 
Sedan var det dags för god julmat. I år skippade vi tomtegröten, det är ändå ingen som orkar äta den till efterrätt.
 
 
Sedan var det dags för ännu mera väntan på jultomten, vissa var mer otåliga än andra. Jag passade på att fota granen.
 
 
Mitt i allt bankade det på dörren, det var jultomten som kom! Jag är dock tveksam om det var den riktiga...
 
 
Efter paketutdelningen var det dags för oss att leta oss vidare till Voitby och Målarbackan. På vägen stannade vi vid begravningsplan för att tända några ljus.
 
 
Klockan närmade sig tio på kvällen då det var dags för nästa tomte att komma på besök. Lite överraskade blev vi nog! 
 
 
Tusen tack för alla fina julklappar! Hade nog tydligen varit snäll i år igen. Innan alla paket var öppnade hade det blivit en ny dag. Sedan blev det blev dags för ännu mera julmat. Nöjda och glada kunde vi ta natt nångång efter två.
 
Idag fortsätter julfirandet på Målarbackan då mina föräldrar samt vi är bjudna på mat dit. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0