Skogens guld

Hann vara en tur till skogen innan det började regna. Dagens saldo blev en liter blåbär samt en hel hög med kantareller. En och annan ofrivillig älgfluga kom också med. Dessutom brakade det till i skogen och så var det något stort som sprang iväg, troligen en älg, tror inte det var en björn. Som tur sprang den inte åt mitt håll utan längre in i skogen. Tänkte nästan lägga benen på ryggen jag också, men konstarerade att den nog var räddare än vad jag var, så jag fortsatte plocka blåbär i lugn och ro.
 
 
Det har mullrat hela dagen, men då till sist såg det ut som om åskan och regnet kom allt närmare, så beslutade mig för att avsluta skogsvandringen innan ovädret kom. 
 
Ikväll är det konstens natt i stan, vi är nog påväg, men får se vilket väder det blir...inte så lockande att gå på stan i regn och åska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0